استراتژي سيا (CIA) بر ضد شيعه






دکتر مايکل برانت يکي از معاونان سازمان سيا در کتابي با عنوان «نقشه اي براي جدايي مکاتب الهي» از طرح توطئه بزرگ استکبار جهاني عليه تشيع پرده برداشت و نوشت: در يک گردهمايي که با حضور مقامات سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا و سيا و نماينده اي از سرويس اطلاعاتي انگليس برگزار شد، همگي به اين نتيجه رسيدند که شيعيان بيشتر از ديگر مذاهب اسلامي فعال و پويا هستند و بايد در اين زمينه و روي مذهب تشيع تحقيقات بيشتري صورت بگيرد و طبق آن تحقيقات، برنامه هايي بر عليه اين مذهب طراحي و اجرا نمايند.
به همين منظور 40 ميليون دلار براي آن اختصاص داده شد. اين مقام ارشد سازمان سيا در ادامه مراحل پروژه ي برخورد با تشيع را که در اين سمينار تعريف شده بود، را بازگو کرده است که به نمونه هايي اشاره مي کنيم:
1- جمع آوري اطلاعات و آمار.
2- اجراي اهداف کوتاه مدت با انجام تبليغات عليه شيعيان، راه اندازي اختلافات مذهبي ميان شيعيان و ديگر مذاهب اسلامي.
3- اجراي اهداف بلندمدت جهت از بين بردن اين مذهب.
وي در ادامه مي گويد بر اساس مرحله اول اين پروژه، محققاني به سراسر جهان اعزام شدند و پس از بازگشت و جمع آوري اطلاعات و تحقيقات، به نتايج مهمي دست يافتيم. از جمله، مهم ترين مسئله اين است که قدرت مذهب شيعه در دست مراجع و روحانيت است. آنها در هر زمان و مکان از اين مذهب به شدت صيانت و پاسداري مي کنند. که در اين جلسه مقرر شد. برنامه هايي در جهت کاستن از محبوبيت علما و مراجع شيع و حمايت از سخنرانان و مداحات شهرت طلب و ايجاد اختلاف بين آن ها تلاش شود و در نتيجه عدم کارايي آنها در جهت ترقي و کمال کشورها، به مردم شيعه اعلام شود.
طرح اين خبر، اعلام وضعيت خطر و آمادگي براي همه طلاب و تمام جوانان شيعه مي باشد. که چگونه دشمن، در بکارگيري تمام ابزار و امکانات جهت نابودي شيعه و تشيع در جهان است، برنامه ريزي نموده است.
منبع: مجله ي خلق پيش شماره سوم